خبرنگاران معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران معین شد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، ایلام - خبرنگاران - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه مرز تجاری مهران که از حدود سه ماه و نیم گذشته تا کنون بدلیل شیوع کرونا بسته شده بود از فردا دوشنبه 19 خردادماه بازگشایی می گردد، گفت: روزهای مجاز فعالیت تجاری در این مرز با هماهنگی طرف عراقی مشخص شد.

خبرنگاران معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران معین شد

محمد نوذری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ایرانزمین اظهار کرد: بازگشایی مرز مهران طی رایزنی ها و مذاکرات متعدد با طرف عراقی صورت گرفته است و تنها مختص فعالیت تجاری و 2 روز در هفته است.

وی یادآور شد: بر این اساس دوشنبه و چهارشنبه این هفته تمامی کامیون های مستقر در گمرک مهران تخلیه شده و توسط کامیون های عراقی بارگیری می گردد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: اما از هفته آینده مرز تجاری مهران در روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال است و روزانه تا 250 تریلی تخلیه و بارگیری خواهد شد.

نوذری تاکید نمود: بازگشایی مرز مهران تنها مختص فعالیت تجاری است و زائران و مسافران از مراجعه به مرز مهران به منظور تردد به کشور عراق خودداری نمایند.

مهران یکی از اولین مرزهایی بود که پس از شیوع کرونا فعالیتش متوقف شد، البته درباره دلیل تعطیلی مرز ابهاماتی نیز وجود داشت و کرونا به عنوان علت اصلی این اقدام شناخته نشد، با این اوصاف دولت عراق از همان زمان تصمیم به تعطیلی مرز زرباطیه(مهران) گرفت.

مسوولان استان ایلام نیز با توجه به شیوع کرونا موافق بودند که در مورد تردد زائران بدلیل تجمع زیاد محدودیتهایی ایجاد گردد اما برای تجارت کالاها موافق تعطیلی نبودند.

تدابیری برای بازگشایی دوباره مرز انجام و رایزنی هایی نیز توسط مقامات گمرک مرز مهران و زرباطیه عراق انجام شد که ماحصل این نشست ها وعده بازگشایی مرز مهران توسط مقامات عراقی بود که پایان محقق شد.

شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین المللی، مهمترین و اصلی ترین جهت تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار ایلام: روزهای فعالیت مرز مهران معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید