خبرنگاران مذاکره تلفنی مقامات نظامی آمریکا و پاکستان درباره افغانستان

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر دفاع آمریکا روز آدینه طی گفت وگوی تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان ضمن آنالیز تحولات افغانستان و پیمان صلح دوحه، بر آنچه که همکاری طولانی مدت و منافع امنیتی مشترک با اسلام آباد خواند، تاکید نمود.

خبرنگاران مذاکره تلفنی مقامات نظامی آمریکا و پاکستان درباره افغانستان

رسانه های پاکستان امروز گزارش دادند: مارک اسپر در تماس تلفنی با ژنرال قمر جاوید باجوا بر مشارکت امنیتی طولانی مدت و منافع متقابل آمریکا و پاکستان تاکید نمود.

وی که هفته گذشته به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در منطقه شرق و غرب آسیا برنامه سفر رسمی خود به پاکستان را به تعویق انداخته بود، گفت: پنتاگون متعهد به همکاری با دولت پاکستان است.

مارک اسپر همچنین از حمایت پاکستان از اعلامیه مشترک آمریکا و دولت افغانستان و همچنین پیمان صلح واشنگتن با طالبان قدردانی و از ادامه همکاری های نزدیک با اسلام آباد در آینده استقبال کرد.

منابع خبری گزارش دادند: ساعاتی پس از رایزنی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با فرمانده ارتش پاکستان، آلیس ولز دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا از یاری یک میلیون دلاری این کشور به پاکستان در مبارزه با ویروس کشنده کرونا اطلاع داد.

رسانه های پاکستانی روز شنبه آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا را 450 اعلام نموده و تا به امروز نیز 3 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

شمار جان باختگان کرونا در آمریکا نیز طی 24 ساعت گذشته به 205 نفر و تعداد مبتلایان نیز به 14 هزار و 202 تن افزایش یافت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مذاکره تلفنی مقامات نظامی آمریکا و پاکستان درباره افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مذاکره تلفنی مقامات نظامی آمریکا و پاکستان درباره افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید