خبرنگاران غربالگری قمی های مسافر به اتمام رسید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، قم - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: غربالگری شهروندان قمی که در ایام نوروز به مسافرت رفته و در روز های اخیر به قم بازگشته اند، انجام و به اتمام رسید.

خبرنگاران غربالگری قمی های مسافر به اتمام رسید

سیامک محبی روز شنبه در گفت وگویی تاکید نمود: به طور قطع اجرای درست طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاثیر به سزایی در کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد داشت.

وی با تاکید بر رعایت توصیه های بهداشتی و اجرای قرنطینه خانگی اضافه نمود: با توجه به اهمیت ثبت نام درسامانه salamat.gov.ir از همشهریان می خواهیم که در این سامانه ثبت نام نموده و در راستای مبارزه با این ویروس یاری تیم های بهداشتی باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 515 هزار تن از مردم قم تا به امروز در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نموده اند که از این تعداد 51 هزار نفر باید تحت پیگیری قرار می دریافتد که انجام شد و 12 هزار تن نیز که احتیاج به پیگیری فوری داشتند، کمتر از 24 ساعت به شرایط آنها رسیدگی شد

محبی گفت: یک میلیون و 124 هزار و 903 نفر به وسیله سامانه سیب غربالگری شدند و 11 هزار و 373 نفر نیز در مراکز 9 گانه خدمات کرونایی مرکز بهداشت استان قم، مورد غربالگری قرار گرفته و خدمات رسانی به آنها انجام شد

وی ادامه داد: هشت هزار و 674 مادر باردار در حال حاضر در استان قم وجود دارد که غربالگری روی آنها انجام و معین شد 256 نفر از آنها دارای علائم بودند که اقدامات لازم انجام و 13 نفر از مادران باردار نیز در بیمارستان ها بستری هستند

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه گفت: تا به امروز 70 هزار و 29 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 125 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 357 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز 23 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 1837 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 70029 نفر رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران غربالگری قمی های مسافر به اتمام رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران غربالگری قمی های مسافر به اتمام رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید