حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد، مجموعه علمی پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد گردد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، خبرنگاران/مرکزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت مجموعه علمی و پژوهشی در شهرستان تفرش جهت تعمیق و توسعه این هنر و فرهنگ است.

حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد، مجموعه علمی پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد گردد

محمد مهدی اسماعیلی روز پنجشنبه 16 دیماه در نخستین اختتامیه سوگواره یاس نبوی اظهار کرد: عشق و علاقه مردم به خاندان رسالت که در هنر فاخر دینی تعزیه ظهور و بروز پیدا نموده است مایه مباهات کشور است. 25 تکیه در شهرستان تفرش وجود دارد که از حضور مردم و عواطف آنها مالامال هستند و این اندازه عشق و علاقه عمیق تاریخی و ریشه دار موجب افتخار کشور است.

وی اعلام کرد: امید است دولت سیزدهم تمام همت و کوشش خود را جهت استفاده و حفظ این ظرفیت بی بدیل فرهنگی، هنری و دینی بکار برده و با تمام وجود از آن حمایت کند.

وی با بیان اینکه مردم صاحب این هنر ارزشمند تاریخی هستند و ماندگاری این هنر اصیل دینی مدیون پیوند آن با عواطف مردمی و معنویت و ارتباط آنها با خداوند است اضافه نمود: هنرمندانی در این حوزه حضور دارند که عمر خود را از کودکی تا پیری مصروف حفظ این هنر کردند، لذا حمایت از این هنر و فعالان آن در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار خواهد گرفت و بخشی از بودجه صندوق حمایت از هنرمندان به این هنرمندان تعلق خواهد گرفت تا این هنرمندان فاخر با مشکل بیمه و درمان روبرو نباشند.

اسماعیلی توضیح داد: دولت وظیفه خود می داند که با تمام وجود از هنرمندان تعزیه، توسعه این هنر و توسعه زیرساخت های آن حمایت کند، لذا از استاندار و مسئولین ذی ربط هنر و فرهنگ خواهشمندم، مسائل و هر مسئله ای که نیازمند حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد دارد را پیگیری نمایند تا وظیفه خود را در قبال اهالی فرهنگ و هنر استان به خوبی ایفا کنیم.

وی ادامه داد: این منطقه در حوزه شعر و ادبیات سرآمد بوده و موطن اجداد رهبر معظم انقلاب اسلامی است که از جمله موهبت ها و افتخارات بزرگ این شهرستان است. بعلاوه عشق و علاقه مردم تفرش به خاندان ائمه اطهار به شکل این هنر دینی ظهور و بروز پیدا نموده است.

به گزارش وبلاگ ایرانزمین در این مراسم آیین زره پوشی شمر برگزار گردید. بعلاوه از برگزیدگان سوگواره یاس نبوی نیز تقدیر شد.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد، مجموعه علمی پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از هنرمندان تعزیه در دستور کار وزارت ارشاد، مجموعه علمی پژوهشی تعزیه در تفرش ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید