تصاویر ، رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، در کوتاه مدت، اولویت بزرگ ناسا بازگرداندن انسان به سطح ماه از طریق مأموریت آرتمیس III برنامه ریزی شده برای سال 2025 است، اما این بدان معنا نیست که این آژانس فضایی چشم خود را از هدف بزرگ تر برداشته است؛ فرود اولین انسان بر روی سطح مریخ.

تصاویر ، رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

به گزارش وبلاگ ایرانزمین و به نقل از یورونیوز، در حالی که بعید است که یک ماموریت سرنشین دار به مریخ پیش از دهه 2030 یا اوایل دهه 2040 محقق شود، اما آماده سازی ها اکنون در حال انجام است.

ناسا از زیستگاه نو شبیه سازی مریخ چاپ سه بعدی خود رونمایی کرد، جایی که داوطلبان فضانوردمانند یک سال کامل را صرف آزمایش زندگی در مأموریت های آینده به سیاره سرخ خواهند کرد.

اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) قرار است تابستان امسال با یک خدمه چهار نفره در زیستگاه تگزاس، ایالات متحده آغاز شود.

گریس داگلاس، محقق ارشد آزمایش های CHAPEA، توضیح داد: آنها در آن سال در انزوا و محبوس خواهند بود و فعالیت هایی مشابه آنچه که ما انتظار داریم در سطح مریخ انجام دهند، انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

  • جست وجوی حیات فرازمینی بدون آب مایع و خورشید! | نگاهی نو به زندگی در سیارات دیگر کیهان

در طول آزمایش، کارشناسان ناسا عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل می کنند و سلامت جسمی روانی آنها را برای ارزیابی توانایی انسان در مقاومت در برابر شرایط کم منابع محیط مریخ بررسی خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا ، فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید