تجهیز کارگاه های 5 روستای هدف صنایع دستی در لرستان

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، خبرنگاران/لرستان معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان از تجهیز 5 کارگاه در 5 روستای هدف صنایع دستی در استان اطلاع داد.

تجهیز کارگاه های 5 روستای هدف صنایع دستی در لرستان

فرزانه عادلی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ ایرانزمین ، با اشاره به عملکرد 6 ماهه سال جاری در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: بر طبق این آمار اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای سال جاری معاونت در سه بخش آموزش، تعمیر و تجهیز و توسعه و ترویج روستاهای هدف و نمایشگاه و بازارچه دائم صنایع و خوشه صنایع دستی گلیم، جاجیم و ماشته استان 5900 میلیون ریال بوده است.

وی اضافه نمود: همچنین 15 هزار میلیون ریال در بخش اعتبارات ملی شناور و یاری های فنی و اعتباری به بخش غیردولتی حوزه صنایع دستی برنامه ریزی برای جذب 5 درصد مبلغ فوق برای استان بوده است.

عادلی ادامه داد: در بحث ایجاد و تجهیز کارگاه های هنرهای سنتی و تولیدات فرهنگی، ملی و تجهیز در 5 روستای هدف صنایع دستی در شهرستان های خرم آباد و بروجرد حدود 5 میلیارد ریال اعتبار مصوب ما بوده که حداقل 5 درصد آن جذب شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به موضوع اشتغال و ترویج صنایع دستی گفت: در این بحث برنامه ریزی جهت آموزش 1500 نفر در 11 شهرستان داشته ایم و در رابطه با ترویج و برنامه ریزی جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و مجوزهای صنایع دستی برای 500 نفر از محل جذب 5 درصد اعتبار فوق یک میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه نمود: در مجموع این اعتبارات 26 هزار و 900 میلیون ریال بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تجهیز کارگاه های 5 روستای هدف صنایع دستی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز کارگاه های 5 روستای هدف صنایع دستی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید