بهترین دستگاه بارکدخوان 2020 کدام است ؟

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، راهنمای خرید بارکدخوان

اسکن بارکد ها نسبت به گذشته بسیار ساده تر شده است. مدت ها پیش برای اسکن بارکد های کالا ها برای رمزگشایی بارکد ها دستگاه های بارکدخوان با کابل های متعدد را در همه جا می گذاشتند و آنها را به کامپیوتر وصل می کردنند تا بتوانند بارکدها را شناسایی نمایند.

بهترین دستگاه بارکدخوان 2020 کدام است ؟

یکی از مهم ترین نگرانی ها هنگام خرید بارکدخوان نوع موتور اسکن بارکدخوان است. این در نهایت بستگی به نوع بارکدی که می خواهید اسکن گردد دارد. بعضی از این بارکدخوان ها با استفاده از لیزر بارکد ها را می خوانند که پرکاربردترین بارکدها از این نوع هستند می توانند با استفاده از بازتاب فضاهای سیاه و سفید در بارکد آنها را اسکن نمایند.

بارکد ها انواع دیگری نیز دارند که بعضی از آنها با استفاده از اسکن تصویر دو بعدی یا یک بعدی بارکد ها را می خوانند ولی به جای خواندن نور منعکس شده از لیزر، از بارکد ها عکس می گیرند و سپس این تصویر را استخراج اطلاعاتی می نمایند و پس از تجزیه و تحلیل نتیجه را نشان می دهند.

کاربرد و مزایا خرید بارکدخوان

دستگاه های بارکدخوان همان طور که از اسمشان پیداست برای رمزگشایی بارکد ها استفاده می گردد مثلا در هایپرمارکت ها برای خواندن قیمت اجناس به وسیله این بارکدخوان ها استفاده می گردد تا کار محاسبه قیمت محصولات سریع تر و دقیق تر گردد. حتی این دستگاه ها در داروخانه ها نیز کاربرد دارد اما ویژگی های این نوع بارکدخوان ها متفاوت است و برای خواندن بارکدهای چاپ شده با پرینترهای سوزنی از قبیل دفترچه های تامین اجتماعی و بعضی قبوض را دارند و می توانند اصالت محصول را با آن مشخص نمایند.

مزیت های استفاده از بارکدخوان ها

  • بارکدخوان ها باعث می شوند که خطای انسانی کمتر گردد.
  • آموزش سریع و راحت برای کارکنان مثلا در هایپرمارکت ها
  • امکان دسترسی سریع به داده ها
  • باعث سریع تر شدن کار محاسبه و صرفه جویی در زمان
  • بارکد ها بر روی همه نوع کالای معتبر حک می گردد و استفاده از آن بسیار ارزان است.

قیمت دستگاه های بارکدخوان

قیمت دستگاه های بارکدخوان ها نسبت به نوع و ویژگی های دستگاه متفاوت است مثلا بعضی از دستگاه ها امکان آنالیز بارکدهای مختلفی را دارند و بسیار سریع و عالی کار می نمایند و بعضی از این بارکدخوان هم هستند که رومیزی هستند و فقط توانایی خواندن یک نوع بارکد را دارند. بازه قیمت دستگاه های بارکدخوان بین 55 هزارتومان تا 7 میلیون تومان می باشد. دستگاه بارکدخوان پیشرفته امکانات بسیار زیادی دارند و در جاهای مختلفی می توان آنها را استفاده کرد. مثلا ویژگی هایی که می توانیم از پیشرفته ترین این دستگاه ها نام ببریم عبارت اند از:

  • توانایی خواندن بارکدهای دوبعدی بیسیم بر روی موبایل، کاغذ، پلاستیک و غیره را دارد
  • دارای ارتباط امن و بدون تداخل امواج رادیویی با دستگاه های دیگر می باشد.
  • دارای سنسور حرکتی داخلی و اکتیویتور می باشد که بارکد خوان روی پایه قرار میگیرد دیگر احتیاج به فشار دادن کلید پاور جهت اسکن نمی باشد.
  • سیستم کاملا اتوماتیک و اتوماتیک

مشاهده قیمت بارکدخوان

نکات لازم برای خرید دستگاه های بارکدخوان

اگر به فکر خلاص شدن از سیم های اضافی در فروشگاهتان هستید و می خواهید سیستم ها به صورت بی سیم بهم متصل باشند بهترین گزینه برای شما دستگاه بارکدخوان بلوتوثی می باشد. استفاده از این نوع بارکدخوان ها واقعا ساده هست و فقط کافیست که دستگاه را به گیرنده بلوتوث سیستم کامپیوتر خودتان متصل کنید و بعد از آن به راحتی بارکدها را اسکن کنید.

بعضی از بارکدها رومیزی هستند و برای فروشگاه ها و هایپرمارکت ها بسیار مناسب هستند و به راحتی می توان از آن استفاده نمود. این بارکدخوان ها احتیاج به آموزش خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد و هر کسی می تواند از آن استفاده کند.

بعضی از بارکدخوان ها پیشرفته هستند و برای جاهایی مثل داروخانه ها و مراکز بهداشتی به کار می رود. از مزیت های این نوع بارکدخوان ها این است که نحوه قرار دادن بارکد بر روی اسکنر دستگاه اهمیتی ندارد و از هر طرف می تواند بارکد را بخواند.

سایز، جنس و اندازه خرید دستگاه های بارکدخوان

معمولا دستگاه های بارکدخوان سبک وزن هستند و از نیم کیلوگرم کمتر هستند. (اما نسبت به ویژگی های دستگاه می تواند متغییر باشد). جنس بدنه این دستگاه ها از پلاستیک است و درای مدارهای الکترونیکی چاپی برای عملیات خواندن بارکد ها.

برند دستگاه های بارکدخوان

یکی از برند های معروف بارکدخوان ها، برند دیتالوجیک (datalogic) است که بارکدخوان های استانداردی را به بازار ارائه نموده است. این بارکدخوان ها خوش دست و راحت هستند و فروشندگان بسیاری از آن رضایت دارند.

خرید بارکدخوان

منبع: مجله چاپخونه

به "بهترین دستگاه بارکدخوان 2020 کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دستگاه بارکدخوان 2020 کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید