این علائم نشان می دهد خال شما سرطانی است!

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اکثریت خال ها ولکه های پوستی خوش خیم هستند وخطر ابتلا به سرطان پوست در آن ها بسیار کم است. اما همیشه باید مراقبت تغییرات بدخیمی در خال های سرطانی بود.

این علائم نشان می دهد خال شما سرطانی است!

خال ها در هرجایی از بدن و به شکل ها و میزان های مختلف، گروهی یا منفرد می توانند دیده شوند. علائم خال های سرطانی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

آیا بزرگ شدن خال طبیعی است؟

رشد خال همگام با سرعت رشد کودک طبیعی است. ممکن است رنگ خال ها تیره یا روشن تر گردد. بعلاوه، رشد یا تغییر سریع یک خال می تواند نگران نماینده باشد. درصورتی که یک خال به گونه ای تغییر کند که ظاهری متفاوت از دیگر خال ها به دست آورد، نگران نماینده بوده و باید به وسیله پزشک متخصص پوست آنالیز گردد.

علائم خال های سرطانی

وجود هرکدام از علائم زیر نگران نماینده است و باید به خال های سرطانی مشکوک شد و برای نمونه برداری و آنالیز بیشتر پاتولوژیک به پزشک مراجعه گردد. در علم پزشکی به منظور بیان راحت تر موضوع به بیماران آن را به اختصار ABCDE می گوییم.

(A (Asymmetry عدم تقارن

ضایعات غیر سرطانی معمولاً شکل مدور، گرد و یا بیضی شکل دارند، اما نامتقارن بودن در انواع خال های سرطانی شایع تر است.

(B (Border نامنظم بودن لبه خال

مضرس و دندانه دار بودن لبه خال ها نیز یکی دیگر از علائم مطرح نماینده خال های سرطانی است.

(C (Color غیریکنواخت بودن رنگ خال

وجود سایه روشن های رنگ در یک خال به شکلی که مثلاً قسمتی از آن قهوه ای تیره، سیاه و قسمت های دیگر قهوه ای روشن، قرمز، یا رنگ های دیگر باشد نیز می تواند از علائم خال های سرطانی باشد که نیازمند توجه است.

(D (Diameter میزان خال

خال های گوشتی سرطانی معمولاً بزرگ تر از خال های معمولی هستند. ابعاد بالاتر از 6 میلی متر یکی دیگر از علائم مطرح نماینده سرطانی بودن ضایعه است.

(E (Evolving پیدایش هرگونه تغییرات

تغییرات کاملاً معین و سریع در میزان، شکل و رنگ خال ها و پیدایش علایمی مانند خارش، سوزش، برجسته شدن (سریع) سفت شدن یا نرم شدن ضایعه، رنگ آبی مایل به سیاه، تورم، دلمه، ترش، خون ریزی و زخم مطرح نماینده خال های سرطانی از نوع ملانوم است که باید هر چه سریع تر درمان گردد.

هر شخصی باید نسبت به خال های بدن خود آشنایی کامل داشته باشد تا در صورت پیدایش تغییرات ذکر شده به سرعت متوجه گردد و اقدام به درمان کند. این نکته به خصوص در افرادی که مبتلا به خال های دیس پلاستیک (غیرعادی) هستند و آنهایی که خال های مادرزادی با قطر بزرگ تر از 20 سانتی متر دارند و هم چنین آن هایی که خود یا عضوی از اعضای خانواده شان مبتلا به سرطان پوست بوده اند، اهمیت بیشتری دارد.

آیا برداشتن خال خطرناک است؟

چنانچه تغییرات فوق در خال وجود نداشته باشد به هیچ عنوان برداشتن آن باعث تبدیل شدن ضایعه به سرطان نمی گردد. ولی چنانچه اشتباهاً یک ضایعه بدخیم به نام خال برداشته گردد و آنالیز پاتولوژیک به عمل نیاید، بلافاصله عود می نمایند و اگر درمان کامل انجام نگردد ممکن است رشد کند و عمیق تر گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب هتل آغشته به خون، ترسناک ترین هتل جهان! را بخوانید.

منبع:drentezari

منبع: پیام دلتا

به "این علائم نشان می دهد خال شما سرطانی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این علائم نشان می دهد خال شما سرطانی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید