اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت به تصویب رسید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: این اساسنامه در راستای توسعه تحقیقات سلامت و طبق اسناد بالادستی و نقشه جامع علمی سلامت و به دستور وزیر بهداشت با هدف سیاستگذاری، راهبری، حمایت و نظارت بر تحقیقات سلامت محور تدوین و به تصویب رسید.

اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت به تصویب رسید

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اضافه نمود: شورای عالی تحقیقات سلامت در وزارت بهداشت جایگاهی برای سیاستگذاری کلان جهت تحقیقات مسئله محور، آنالیز احتیاجهای تحقیقاتی در حوزه سلامت جامعه و مشخص راه های ارتقای جایگاه فراوری علم و مرجعیت علمی در منطقه و دنیا است و باید به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری، برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارتی وزارت بهداشت در تمام زمینه های تحقیقات در حوزه سلامت به ایفای نقش بپردازد.

وی برنامه ریزی برای توسعه، تسهیل و تسریع در انجام تحقیقات تقاضامحور است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف این کمیته مشخص اولویت های تحقیقات در حوزه سلامت، توسعه زیرساخت های مورد احتیاج جهت رسیدن به اهداف نظام سلامت در حوزه تحقیقات و تدوین برنامه همکاری های ارتباطات بین المللی در قلمرو تحقیقات حوزه سلامت به شمار می رود.

پناهی با بیان اینکه مشخص خط مشی تحقیقاتی و برنامه استراتژیک کشور در حوزه سلامت و مشخص ذینفعان نیز از دیگر محورهای اصلی فعالیت شورای مذکور است، اظهار داشت: برقراری نظام مدیریت بهینه تحقیقات با یکپارچه سازی در سیاستگذاری و حمایت های مالی و بهبود فرآیندهای نظارتی، تدوین اهداف کلان و راهبردی توسعه تحقیقات حوزه سلامت در کشور از اهداف شورای عالی تحقیقات سلامت مشخص شده است.

وی اضافه نمود: طراحی راهکارهای آموزش و توانمندسازی هدفمند پژوهشگر در نظام سلامت، سیاستگذاری و تدوین راهبردهای لازم برای توسعه به کارگیری تحقیقات حوزه سلامت در زمینه های مختلف اجتماعی، مالی و فرهنگی، تدوین مقررات و ضوابط ارجاع شده از سوی مراکز مختلف معاونت تحقیقات و فناوری نیز از دیگر اهداف شورای عالی تحقیقات سلامت مشخص شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره اینکه ریاست شورا بر عهده مقام عالی وزارت بهداشت است، یادآور شد: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز به عنوان نایب رئیس و رئیس مرکز توسعه هماهنگی و ارزشیابی تحقیقات نیز به عنوان دبیر شورا خواهند بود. معاون بهداشت، معاون درمان، معاون دانشجویی و فرهنگی، معاون آموزشی، معاون توسعه، مدیریت و منابع و برنامه ریزی وزرات بهداشت، معاون پرستاری و رئیس سازمان غذا و دارو از اعضای حقوقی و حقیقی شورای عالی تحقیقات سلامت به شمار می روند.

پناهی در ادامه بر ضرورت تشکیل شورای مشخص شورای عالی تحقیقات سلامت تاکید نمود و توضیح داد: به منظور انجام امور تخصصی و تصمیم گیری در زمینه درخواست ها و رسیدگی به موارد مرتبط با دستورجلسه شورای عالی، شورای مشخص شورای عالی تحقیقات سلامت به ریاست معاون تحقیقات و فناوری و دبیری رئیس مرکز توسعه هماهنگی و ارزشیابی تحقیقات نیز تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت به تصویب رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساسنامه شورای عالی تحقیقات سلامت به تصویب رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید