گیاهی با ظاهر عجیب می خواهید؟

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، آکمه آ نام این گیاه عجیب و آشناست که در بسیاری از خانه ها جای خود را خوب باز نموده! برگ های نقش و نگار دار و گل های غیر معمولش ظاهری جالب به اتاق تان خواهد داد!

گیاهی با ظاهر عجیب می خواهید؟

جالب است که بدانید این گیاه از خانواده آناناس است! البته به برگ هایش می آید و خیلی غیرقابل باور نیست!

آکمه آ برومیاسه احتمالا معمول ترین برومیاسه ای است که در گلفروشی ها وجود دارد. این گیاه باوقار برگ هایی گسترده، سبز و نواری شکل دارد، که در برخی موارد انگار پودر پاشی شده اند. برگ ها تیغ های خمیده ای دارند که در صورت برخورد با دست دردناک خواهند بود، پس مراقب باشید!

اگر چه که گیاه، خود به تنهایی بسیار زیبا است، اما برگچه های گل، خیره نماینده اش می نمایند! این برگچه ها که معمولا صورتی رنگ هستند در بالای گیاه ظاهر می شوند و به تاجی میله ای می مانند. بعدا گل های بنفشی روی این تاج ظاهر می گردد. این گل های زیبا تا 1 ماه خانه تان را زینت می بخشند.

شرایط رشد

- نور

گیاه به مکانی با نور غیر مستقیم و حتی اندکی سایه احتیاج دارد. پس به درد کسانی می خورد که می خواهند در خانه تاریک شان گیاهی رنگارنگ داشته باشند. هرگز گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. آکمه آ می تواند به تدریج به شرایط نوری روشن تر هم عادت کند.

- آبیاری

این گیاه در کل به خشکی مقاوم است و کم آبی را به آبیاری بیش از حد ترجیح می دهد. پس اجازه دهید خاک آکمه آ در بین دو آبیاری کاملا خشک گردد، سپس آبیاری مجدد را انجام دهید. بهتر است که همیشه مقداری آب در حفره میانی گیاه وجود داشته باشد. این حفره را با آب مقطر پر کنید و هر چند وقت یک بار آب کهنه داخل آن را با آب تازه عوض کنید تا از بیمار شدن آکمه آ جلوگیری کنید.

- دما

این گیاه در تابستان دمای 21 تا 30 درجه و در زمستان تا 18 درجه را تحمل می نماید اما تحمل هوای خیلی سرد را ندارد.

- خاک

آکمه آ به خاکی سبک با زهکشی خوب احتیاج دارد. البته نسبت به هرنوع خاکی مقاوم است.

- کود دهی

در طول فصل رشد، آکمه آ را با استفاده از کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد احتیاج گیاه هستند کود دهی کنید. گیاه احتیاج به کود دهی زیادی ندارد پس آن را به دفعات کم انجام دهید.

تکثیر

زمانی که عمر گل آکمه آ تمام شد و ساختار گل آغاز به خشک شدن کرد، آن را از پایه بچینید و از گیاه جدا کنید. بعد از این مرحله گیاه مادر آغاز به فراوری گیاهچه می نماید. بعد از اینکه گیاهچه ها اندکی رشد کردند، می توان آنها را با احتیاط از گیاه مادر جدا کرد و به عنوان گیاهی مستقل در گلدان کوچکی با خاک تازه کاشت. گیاهچه ها را بعد از کاشت در محیطی نسبتا گرم قرار دهید. چون سیستم ریشه ای گیاهجه ها در این زمان کوچک و ضعیف است، مواظب باشید که واژگون نشوند و از درون خاک بیرون نیایند.

البته می توانید گیاهچه ها را به همان صورت در کنار گیاه مادر نگه دارید تا دسته ای از آنها دور گیاه اصلی را بگیرد!

برترین زمان برای جدا کردن گیاهچه ها از گیاه مادر بهار یا اوایل تابستان است.

تعویض گلدان

آکمه آ های بالغ احتیاج به تعویض گلدان ندارند. گلدان آکمه آ را تا زمانی که کوچک است عوض کنید و بعد از رشد مجدد، آن را در گلدان بزرگ تری بکارید و وقتی گیاه به گل رفت، تعویض گلدان را متوقف کنید. بعد از بلوغ، گیاه آغاز به فراوری گیاهچه می نماید، با جدا کردن گیاهچه ها از گیاه مادر و کاشت آنها در گلدانی جداگانه، فضا و انرژی برای رشد گیاهچه های نو ایجاد می گردد.

گیاه آکمه آ بالغ، گیاهی سنگین است پس مواظب باشید که آکمه آ گلدانش را واژگون نکند. به همین منظور، گلدانی سنگین برای گیاه تهیه کنید.

منبع: فوت و فن

به "گیاهی با ظاهر عجیب می خواهید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی با ظاهر عجیب می خواهید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید