نژادپرستی در آمریکا، تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، تحقیقات جدید نشان داد شمار سیاه پوستانی که بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی کشته می شوند بیشتر از سفیدپوستانی است که به همین طریق کشته می شوند.

نژادپرستی در آمریکا، تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ایرانزمین، نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد شمارشهروندان سیاه پوست آمریکایی که بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی کشته شده اند بیشتر از سفیدپوستان است.

به نوشته وبگاه هیل نتایج تحقیقات خبرگزاری رویترز در زمینه آمار مرگ با این سلاح تا سال 2018 نشان داد که از سال 2000 تا آن تاریخ، 1081 نفر از سوی پلیس با این سلاح برقی کشته شدند که دستکم 32 درصد آن ها آفریقایی تبارهای ساکن آمریکا بودند. این در حالی است که 29 درصد کشته شدگان با این سلاح سفید پوست بودند.

اختلاف در این آمارها در حالی است که آمریکایی های آفریقایی تبار حدود 14 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

کارل تکی وکیل ارشد کارکنان اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در این زمینه گفت که نابرابری نژادی در مرگ با کلت برقی شگفت آور است اما تعجبی هم ندارد. وی گفت: خشونت پلیس دلیل عمده مرگ و میر سیاهپوستان در آمریکاست، زیرا نظارت های مفرط پلیس در جوامع رنگین پوست موجب تماس غیر ضروری ماموران و استفاده از زور علیه آن ها می گردد.

در حالی که استفاده از کلت برقی به عنوان یک شیوه غیر کشنده علیه مظنونان تبلیغ می گردد، اما بر ساس گزارش ها اغلب ماموران پلیس آمریکا نیز آموزش مناسب استفاده از این سلاح ها را ندیده اند. مایکل لئونیسو پلیس بازنشسته آمریکا که در امر آموزش این سلاح نیز نقش داشته در توصیف این سلاح، کلت برقی را خطرناک خواند.

در روزهای گذشته دفتر تحقیقات ایالت جورجیا از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران اطلاع داد.

پلیس منطقه گفت که فرد کشته شده ریچارد بروکس 27 ساله نام داشت و بعد از کوشش پلیس برای انجام یک آزمایش هوشیاری و ممانعت وی، ماموران کوشش می نمایند وی را به زندان ببرند اما پس از مقاومت این فرد سیاه پوست و مشاجره، پلیس از کلت برقی استفاده می نماید و این فرد به دلیل شوک وارد شده در بیمارستان جان خود را از دست داد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس

به "نژادپرستی در آمریکا، تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نژادپرستی در آمریکا، تبعیض در مرگ بر اثر استفاده پلیس از کلت برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید