مناقشه ژاپن و کمیته بین المللی المپیک

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، کمیته برگزاری بازی های 2020 توکیو از کمیته بین المللی المپیک (IOC) خواست تا نقل قول منتسب به نخست وزیر این کشور را از وب سایت خود بردارد.

مناقشه ژاپن و کمیته بین المللی المپیک

به گزارش وبلاگ ایرانزمین به نقل از فارس کمیته برگزاری بازی های 2020 توکیو امروز از کمیته بین المللی المپیک (IOC) درخواست کرد تا توضیحات شینزو آبه نخست وزیر ژاپن را از وب سایت خود بردارد. آبه در مورد تاثیرات اقتصادی تعویق بازی های المپیک صحبت هایی را مطرح نموده بود.

IOC و دولت ژاپن ماه گذشته تصمیم گرفتند به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی های المپیک را یکسال به تعویق بیندازند.

هزینه های برنامه ریزی مجدد بازی ها و اینکه چه کسی قرار است آن را پرداخت کند هنوز توسط IOC یا دولت ژاپن معین نشده است. با این حال روز دوشنبه IOC در وب سایت خود پرسش و پاسخ را درباره تعویق بازی ها منتشر کرد و به این سؤال پاسخ داد: تأثیر اقتصادی تأخیر بازیها چقدر خواهد بود؟ بخشی از پاسخ مربوط به شینزو آبه ارجاع داده شده بود.

آبه موافقت نموده بخشی از هزینه ها را طبق توافقات انجام شده پرداخت می نماید، IOC هم سهم خود را در این هزینه ها خواهد داشت.

روز سه شنبه، ماسا تاکایا سخنگوی توکیو 2020 گفت که مناسب نیست نام نخست وزیر ژاپن به این صورت برده گردد به همین دلیل از IOC خواست تا نظر وی را از وب سایت خود بردارد.

تاکایا در این باره گفت: چیزی که ما از IOC درخواست کردیم این است که نام نخست وزیر نباید نقل گردد، علاوه بر این IOC نباید علاوه بر آنچه بین آنها و توکیو 2020 توافق شده بود را بیان می کرد.

IOC هنوز پاسخی در این باره نداده است. پیش از این Kyodo news گزارش نموده بود شینزو آبه موافقت نموده ژاپن هزینه های اضافی را پرداخت کند که حدود 3 میلیارد دلار است. یوشیهیده سوگا سخنگوی دولت ژاپن روز سه شنبه اعلام نمود آبه با هیچ هزینه اضافی موافقت ننموده است.

  • کارشناس بهداشت جهانی: زود است الان بگوییم المپیک سال 2021 برگزار نمی گردد
منبع: همشهری آنلاین

به "مناقشه ژاپن و کمیته بین المللی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناقشه ژاپن و کمیته بین المللی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید