سفر اولی ها چه نکاتی را رعایت نمایند؟

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، چند پیشنهاد برای سفر اولی ها

هنوز بسیاری از جاذبه های جهان را ندیده اید؟ یا اینکه تا به امروز به کشوری خاص سفر نکرده اید؟ شاید هم اصلا در زندگی تان سفر نرفته اید؟ اگر جواب شما به هر یک از سوال های پرسیده شده بله است، پس تا انتهای راهنما برای سفر اولی ها در مجله خبرنگاران با ما بمانید. گاهی افراد برای آغاز به مناطق ناشناخته و مکان هایی که تا به امروز به آنجا نرفته اند، می ترسند. چند پیشنهاد عالی برای سفر اولی ها داریم تا اگر می خواهند به کشور مورد علاقه شان سفر نمایند، کم کم بلند شده و کوله بار سفر را ببندند و راهی سفر شوند.

سفر اولی ها چه نکاتی را رعایت نمایند؟

بیمه مسافرتی

هر چند که برای ما ایرانی ها بیمه سفر درست و حسابی وجود ندارد، اما جدیدا برخی از آژانس های مسافرتی عظیم که تور به بیشتر مقاصد گردشگری جهان دارند، بیمه مسافرتی هم در پکیج های خود ارائه می دهند. اگر جزو سفر اولی ها هستید و تا به امروز به خارج از کشور سفر ننموده اید، بهترین کار همراه شدن با تورهای گردشگری است که بیمه مسافرتی ارائه می دهند. شاید این مووع برایتان چندان جدی به نظر نرسد یا اینکه آن را ضروری ندانید. با این حال، مسافران بسیاری بوده اند که پس از اینکه در سفر با اتفاقی روبرو شده اند، به خاطر نداشتن بیمه مسافرتی، پیشمانی به سراغشان آمده است.

بیمه مسافرتی مخصوصا برای سفر اولی ها بسیار پیشنهاد می گردد. در این صورت قبل از اینکه بیمه مسافرتی بگیرید، شرایط کامل آن را مطالعه کنید. برخی از بیمه های مسافرتی چمدان های سفر و یا کنسلی بلیط هواپیما را هم پوشش می دهند. با بیمه کردن وسایل سفر و در مجموع داشتن بیمه مسافرتی می توانید با خیال آسوده تری به سراغ سفر بروید و ناشناخته ها را کشف کنید.

وسایل الکترونیکی خود را کم کنید

شاید عصر تکنولوژی، زمان خوبی برای دور شدن از وسایل هوشمند و شبکه های اجتماعی یا لوازم هوشمند الکترونیکی نباشد. با این حال، یک پیشنهاد برای سفر اولی ها این است که گوشی های هوشمند خود را به کناری بگذارید. سرتان را از روی گوشی بلند کنید و به اطرافتان نگاهی بیندازید. مطمئن باشید که در اطراف خود آن چنان سرگرمی و کارهای خوبی پیدا می کنید که گوشی موبایل خود را فراموش خواهید کرد. لپ تاپ خود را درون کوله نگه دارید. حتی تا جایی که ممکن است لپ تاپ و کارهای خود را با خود به سفر نبرید. برای دوربین عکاسی اما کمی وضع فرق می نماید. برخی از افراد به عکاسی و عکس دریافت از هر آنچه که می بینند، بسیار مشتاق هستند.

باور کنید که در بیشتر جاذبه هایی که به درون آن ها می روید، نیازی ندارید که تمام زمان خود را به عکاسی بگذرانید. بهتر است که ابتدا از جاذبه های گردشگری لذت ببرید و کامل آن را ببینید. پس از گشت و گذار و در دقیقه های پایانی دوربین عکاسی را میان چشمانتان و منظره پیش رو حایل کنید. اگر گوشی هوشمند شما از دوربین عکاسی خوبی برخوردار است، می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. حتی با گوشی موبایل می توانید کارهای ایمیل خود را انجام دهید. پس قید بیشتر وسایل الکترونیکی خود را بزنید.

سرتان را بالا بگیرید

این موضوع را به عنوان پیشنهادی برای سفر اولی ها می گوییم. کسانی که وقتی به سفر می فرایند، باید سعی نمایند که خود را آگاه و با اعتماد به نفس نشان دهند. سرتان را بالا بگیرید و اعلامیه ها و علامت ها را بخوانید. در هر صورت به گونه ای به نظر برسید که انگار می دانید کجا می خواهید بروید. وقتی حواستان جمع است، اگر فردی به قصد مزاحمت به شما نزدیک گردد، سریع از آن آگاه می شوید. همچنین دزدان و جیپ قاپ ها را هم از خود دور نگه می دارید. اگر هندزفری دارید از آن برای اتصال با گوشی خود بهره ببرید تا مجبور نباشید برای هر برنامه یا اپلیکیشنی مانند راهنمای گوگل مپ، دست به گوشی شوید. راهنمای صوتی به شما یاری خواهد نمود. همچنین به راحتی می توانید از تماشای مناظر اطرافتان لذت ببرید.

از مردم محلی نترسید

هر زمان که به کشوری جدید سفر می کنید، جزو سفر اولی ها خواهید بود و از نظر مردم آن منطقه غریبه محسوب می شوید. همین موضوع و البته نگاه شما، باعث دور شدنتان از ارتباط برقرار کردن با مردم محلی می گردد. تصور کنید که در بازاری محلی در حال قدم زدن هستید، کیف پول خود را محکم بغل نموده اید و نگران به اطراف نگاه می کنید. در این صورت مردم کنجکاو می شوند که شما چه چیزی را درون کیف خود دارید که این چنین مضطرب شده اید. تازه با مردم محلی، صحبتی هم نمی کنید. این موضوع نه تنها برای آن ها نگران نماینده خواهد بود بلکه می تواند عواقب ناخوشایندی را هم برای شما داشته باشد.

دور شدن از دید کلاهبرداران

یادتان باشد که همواره کسانی که برای اولین بار به منطقه ای سفر می نمایند و جزو اولی ها به حساب می آید، می تواند طعمه کلاهبرداران قرار بگیرد. بهتر است که کمی ریلکس باشید. وسایل بسیار مهم و مدارک اصلی خود را با خود به بیرون نبرید. از کیف های مخفی در لباس برای حمل پول بهره ببرید و در جلوی مردم پول های نقد خود را بیرون نیاورید. همچنین از لبخند زدن، صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با مردم محلی نترسید. اگر چه بیشتر گردشگران به مردم محلی هر کشوری اعتماد نمی نمایند اما اکثریت قریب به اتفاق آن ها گاهی اشتباه می نمایند. به حس ششم خود اعتماد کنید و بیشتر به مردم محلی اعتماد کنید.

هزینه ها و قیمت ها را دست کم نگیرید

به عنوان سفر اولی ها یادتان باشد که قیمت ها از آنچه که فکر می کنید، بسیار گران تر است. برای هر کالا و بلیط هواپیمایی که می خواهید بگیرید، قیمتی بیشتر از آن چه که در تبلیغات می بینید، در نظر بگیرید. حتی آب معدنی و نوشیدنی ها را گران تر از آنچه که تصور می کنید، حساب کنید. هر خدمات و کالایی را که دریافت می کنید، گران تر از مبلغی که به شما گفته اند، حساب کنید. مخصوصا اگر در فثصل های سیزن سفر نموده اید، قیمت ها چندین برابر فصل لاو سیزن است. بنابراین هزینه های سفر شما، همواره دو برابر آنچه که برآورد نموده اید، خواهد شد. بنابراین یک پیشنهاد برای سفر اولی ها داریم:

قبل از آغاز سفر همواره مبلغی را به عنوان پس انداز سفر کنار بگذارید.

همراه نداشتن وسایل سفر سنگین و زیاد

به هیچ عنوان با خود کیسه خواب برندارید. مگر اینکه به سفرهای کمپینگی و طبیعت گردی می روید و می خواهید شب را درون طبیعت چادر بزنید. اگر به شهرهای توریستی هند، مالزی، چین یا حتی ترکیه سفر می کنید، نیازی به کیسه خواب ندارید. این وسیله به درد سفر شما نمی خورد. چرا که در هتل اقامت خواهید داشت. حتی بسیاری از هتل ها به شما اجازه استفاده از کیسه خواب را نمی دهند.

لباس های زیاد و اضافی برندارید. یادتان باشد که در هنگام سفر احتمال خرید کردن و لباس نو خریدن وجود دارد. لباس هایی که می توانید بخرید و در سفر هم بپوشید. اگر می خواهید کیف یاری های اولیه بردارید، یک کیف بسیار کوچک و سبک بردارید. تنها وسایل ضروری و مورد نیاز را بردارید. یک دست لباس، کفش راحتی، کلاه آفتابی و لباسی گرم که شاید در همان ابتدای سفر بپوشید. البته بسته به مقصدی که به آن سفر می کنید، نوع پوشش و لباسی که به آن نیاز دارید، متفاوت خواهد بود. از وسایل بهداشتی غافل نشوید. صابون و دستمال کاغذی بردارید. اگر در هاستل و اقامتگاه اتاقی رزرو نموده اید، ممکن است به صابون نیاز پیدا کنید.

اطلاع داشتن از امکانات اتاق های هتل

زمانی که بلیط هواپیمای خود را خریداری کردید و هتل خود را هم رزرو کردید، زمان جمع کردن و بستن چمدان فرا می رسد. به سفر اولی ها توصیه می کنیم که به سراغ هتل و اتاقی که رزرو نموده اند، در اینترنت بگردند و راجع به آن اطلاعاتی کسب نمایند. آدرس هتل را درون کاغذی نوشته و درون جیب خود حض احتیاط، همراه داشته باشید. همچنین به سراغ امکانات درون اتاق ها بروید. گاهی از طریق ای همانند دمپایی در اتاق نیاز دارید، اما این وسیله را در میان امکانات اتاق ها نمی یابید. خوشبختانه بسیاری از هتل های 3 ستاره، 4 ستاره و 5 ستاره مجهز به وسایل بهداشتی هستند و اگر برای رزرو هتل به سراغ آن ها رفته اید، نیازی به صابون یا شامپو ندارید. بسیاری از هتل ها برای مهمانان خود حوله های شخصی و تمیزی را در نظر می گیرند اما برخی از افراد دوست ندارند از آن ها استفاده نمایند. اگر جزو این افراد هستید، بهتر است که حوله و وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید. سریع به سراغ یخچال درون اتاق نروید. یادتان باشد که برخی از هتل ها، برای مواد غذایی و نوشیدنی هایی همانند آب معدنی که درون یخچال گذاشته اند، شارژ اضافه می گیرند. برای بطری های آب معدنی ابتدا از رایگان بودن آن آگاه شوید یا اگر مایل بودید با پرداخت هزینه هر آنچه که مایل بودید، سفارش دهید.

منبع: ordinarytraveler.com

منبع: الی گشت

به "سفر اولی ها چه نکاتی را رعایت نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اولی ها چه نکاتی را رعایت نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید