خبرنگاران 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری دره گردوی اراک اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری منطقه گردوی اراک اختصاص یافت تا شهروندان بتوانند سرانجام امسال از خدمات این منطقه تفرجگاهی استفاده کنند.

خبرنگاران 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری دره گردوی اراک اختصاص یافت

سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست بررسی شرایط منطقه گردشگری گردو افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار نیز از منابع دولتی برای آغاز این طرح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این منطقه یکی از طرح های مهم گردشگری مورد توجه شهروندان است و در طول هفته بیش از 100 هزار بازدیده کننده دارد.

استاندار مرکزی گفت: کارگاه پیمانکار طرح گردشگری منطقه گردو در هفته پیشرو تجهیز و فعالیت خود را با جدیت آغاز خواهد کرد که شامل پیاده راه کنار رودخانه است که با حجم گسترده و از چند جبهه عملیاتی خواهد شد.

آقازاده افزود: در صورتی که پیمانکار قدرت جذب داشته باشد می توان اعتبار بیشتری برای این طرح تامین کرد و تخصیص اعتبار بیشتری در سال آینده برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی گفت: 2 سازمان عمرانی و سیما و منظر شهری شهرداری اراک در این طرح گردشگری از جمله پنج کیلومتر راه دسترسی به منطقه گردو همکاری دارند.

استاندار مرکزی ادامه داد: تامین آب برای 90 هکتار از فضای سبز منطقه با همکاری آب منطقه ای استان نیز عملیاتی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اولویت کار در اجرای این طرح گردشگری ساماندهی کنارگذر رودخانه است که با ساخت و توسعه آن سایر تاسیسات ایجاد خواهد شد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: مشکل انتقال آب به منطقه گردشگری گردو از میدان انقلاب با همکاری آب منطقه ای برطرف شده و همچنین طرح توسط آب و فاضلاب در دستور کار واقع شده است تا جریان آب در رودخانه به طور مداوم جریان داشته باشد.

وی گفت: لازم است کاشت نهال در منطقه گردو مدیریت شود و نهال ها با توجه به اقلیم و محل غرس به طور منظم و با همکاری مشاوران فضای سبز کاشته شوند.

شهردار اراک نیز گفت: 90 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری منطقه گردو توسط شهرداری اراک پیش بینی شده است.

محمدکریم شفیعی افزود: تجهیز کارگاه ساخت و ساز طرح گردشگری منطقه گردو به زودی آغاز خواهد شد تا از زمان بندی و مدیریت اجرای طرح به درستی انجام شود.

دره گردو منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت 100 هکتار در جنوب شهر اراک واقع شده است و از آب و هوای مناسب، طبیعت بکر و راستا دسترسی آسان برخوردار است.

دلیل نامگذاری این منطقه باعنوان گردو وجود روستای گردو در جوار آن و شمار زیادی درخت گردو در این دره است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری دره گردوی اراک اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 150 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح گردشگری دره گردوی اراک اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید