خبرنگاران جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان 2020 ژاپن با حضور ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، تهران- خبرنگاران- جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان و معلول 2020 ژاپن با حضور هنرمندانی از 33 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران با موضوع صلح در مراسمی در توکیو با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید.

خبرنگاران جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان 2020 ژاپن با حضور ایران برگزار گردید

به گزارش وبلاگ ایرانزمین از رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن، در این برنامه مقام دوم جشنواره به خانم مهرناز بهرامی هنرمند ناتوان سیستان و بلوچستانی اهدا شد همچنین جایزه رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن هم به یک هنرمند ژاپنی تعلق گرفت.

خانم بهرامی هنرمند زاهدانی که اثر صلح از درون را ارائه نموده بود در پیامی تصویری ضمن تشکر از مسئولین برگزاری و همچنین رایزنی فرهنگی برای پیگیری و هماهنگی در این زمینه، به سوابق تاریخی و فرهنگی یک هزار و 300 ساله دو کشور اشاره نمود و گفت: خوشحالم که اثر من یعنی صلح درون که آرزوی همگان به صلح و دوستی در دنیا است مورد توجه نهاده شد.

او گفت: دو کشور عظیم ایران و ژاپن بیش از هزار و 300 سال روابط تاریخی و فرهنگی دارند و برای یکدیگر احترام قائل هستند و امیدوارم من هم نقشی هر چند اندک در این زمینه ایفا نموده باشم.

در این جشنواره همچنین رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن یک اثر هنرمند ناتوان ژاپنی با عنوان پیوند آرزوها را انتخاب و صنایع دستی ایرانی و مجموعه مجلات و کتب چاپ رایزنی به زبان ژاپنی به وی اهداء کرد.

در ادامه برنامه نیز سه اثر از دیگر هنرمندان ناتوان ایرانی توانستند جوایز داوران را به خود اختصاص دهند و از آنان هم تجلیل شد.

در این دوره و همچون دوره های قبلی، رایزنی فرهنگی نیز همکاری نزدیکی را با مسئولان جشنواره در ژاپن به عمل آورد و ضمن اطلاع رسانی گسترده در داخل کشور و برقراری ارتباطات برای حضور پررنگ هنرمندان ایرانی با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیش از 200 اثر از هنرمندان ناتوان ایرانی (مجموعا 400 اثر از 33 کشور در این جشنواره شرکت داشته اند) حضور یافتند که بالاترین تعداد مشارکت را به خود اختصاص داده و علاوه بر انتخاب نفر برگزیده، 26 اثر ایرانی دیگر نیز در بخش های مختلف انتخاب و جوایزی را دریافت کردند که در کتاب این دوره به چاپ خواهد رسید.

آثار پذیرفته در این دوره شامل مدادهای رنگی، رنگ های اکریلیک، آب رنگ ها، رنگ های روغن یا کاردستی کاغذ، تصویر چاپ نقش چوبی (آجرک)، خوشنویسی و تصویر گل دوزی (با دست) است.

در سال 2018 نیز که این جشنواره با موضوع جشن و جشنواره برگزار شده بود، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن بیش از 250 اثر را به آن جشنواره ارائه کرد که در نهایت 6 اثر ایرانی در بخش نهایی انتخاب و جوایزی را دریافت کردند و 50 اثر در کتاب جشنواره به چاپ رسید و در میان 41 کشور شرکت کننده، بالاترین حضور به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته بود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان 2020 ژاپن با حضور ایران برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره جهانی هنرمندان ناتوان 2020 ژاپن با حضور ایران برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید