بدترین عملکرد 3 ماهه تاریخ دو بورس عظیم، سقوط قیمت بنزین در بازارهای جهانی

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، بورس های جهانی روزهای اخیر پرنوسان ترین دوره تاریخ معاملات خود را تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا به ثبت رسانده اند.

بدترین عملکرد 3 ماهه تاریخ دو بورس عظیم، سقوط قیمت بنزین در بازارهای جهانی

به گزارش گروه مالی خبرگزاری وبلاگ ایرانزمین، در انتها معاملات روز سه شنبه آمریکا (بامداد چهارشنبه به وقت تهران) سهام وال استریت در آخرین روز از سه ماهه اول هم سقوط کردند تا پرنوسان ترین دوره تاریخ معاملات خود را تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا به ثبت برسانند.

میانگین صنعتی داوجونز 410.32 واحد یا 1.8 درصد سقوط کرد تا در 21917.16 واحد بسته گردد.

اس اندپی 500 هم 1.6 درصد سقوط کرد و به 2584.59 واحد رسید. کامپوزیت نزدک نیز، نزدیک به 1 درصد سقوط کرد تا به 7700.10 واحد بازگردد. این در حالی است که شاخص داوجونز معاملات امروز را با 152 واحد رشد شروع نموده بود.

به این ترتیب داوجونز و اس اندپی بدترین عملکرد 3 ماهه تاریخ خود را به ثبت رساندند و به ترتیب 23.2 و 20 درصد سقوط کردند.

این دو شاخص همچنین سقوط ماهانه سنگینی را هم به ثبت رساندند؛ داوجونز 13.7 درصد و اس اندپی 12.5 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

شاخص های سهام آمریکا در این دوره با نوسانات شدید و بی سابقه ای همراه بودند. اس اندپی و داوجونز در 21 جلسه از 22 جلسه معاملاتی اخیر خود شاهد حرکت بیش از 1 درصدی بودند.

کاهش قیمت بنزین در بازارهای دنیای

شیوع ویروس کرونا بازارهای دنیا را در هم نوردیده است اما مصرف کنندگان آمریکایی می توانند در یک بخش خیالی آسوده داشته باشند؛ پمپ بنزین!

بزرگترین اتحادیه خودروداران آمریکا(ای ای ای) بیان کرد: برای اولین بار در 4 سال اخیر قیمت هر گالن بنزین به زیر 2 دلار سقوط نموده است.

به این ترتیب قیمت میانگین هر گالن بنزین در آمریکا به 1.99 دلار رسیده است که 18.4 درصد یا 45 سنت از ماه گذشته پایین تر بوده و 70 سنت یا 25.8 درصد از ماه مشابه سال قبل ارزان تر شده است.

سقوط قیمت بنزین در حالی اتفاق می افتد که با تشدید پاندمی ویروس کرونا و توقف مسافرت و فعالیت های تجاری در سراسر دنیا، تقاضای نفت به شدت کاهش یافته است.

قیمت های نفت از سوی دیگری هم تحت فشار قرار گرفته اند. اعضای اوپک، به ویژه عربستان سعودی قرار است در ماه آوریل فراوری خود را افزایش دهند که این باعث اشباع شدن بازارهای نفت خواهد شد.

انتهای پیغام/4141

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "بدترین عملکرد 3 ماهه تاریخ دو بورس عظیم، سقوط قیمت بنزین در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین عملکرد 3 ماهه تاریخ دو بورس عظیم، سقوط قیمت بنزین در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید