بخشنامه ای که مسافران را راهی ترکیه می نماید!

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، بهروز صفری با اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، اظهار کرد: با اجرای این بخشنامه بیشترین چالش و مسأله در مسیرهای توریستی قشم و کیش پیش آمده است؛ چرا که 95 درصد آنچه در این دو مسیر فروخته می گردد تور است، چون مسافران قشم و کیش اغلب انفرادی سفر نمی نمایند و هزینه سفر با تور برای آن ها ارزان تر است.

بخشنامه ای که مسافران را راهی ترکیه می نماید!

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران ادامه داد: از زمانی که این بخشنامه به اجرا درآمده، درصد اشغال هتل های کیش و قشم هم پایین آمده است و چارترکنندگان هتل های این دو جزیره متحمل ضررهای سنگینی شده اند، وگرنه که این تصمیم برای ایرلاین ها فرقی نمی کند، چون این دستور برای مسیرهای داخلی است و ایرلاین ها پروازهای خود را در این دو مسیر کاهش داده و بیشتر روی نجف و استانبول متمرکز شده اند.

او اضافه کرد: از زمان اجرای این تصمیم، کاهش پروازهای داخلی مشهودتر شده است. علاوه بر این، قیمت پرواز در دو مسیر کیش و قشم به نسبت سقف مشخص شده، افزایش یافته و پرواز در بعضی مسیرها گران شده است. درحالی که این تصمیم گرفته شد تا قیمت پروازها مدیریت و کنترل گردد، نه این که اوضاع برای مسافران هوایی بدتر گردد.

افزایش قیمت بلیت پرواز تهران ـ شیراز

سقف نرخ بلیت این مسیر طبق آخرین اعلام سازمان هواپیمایی حدود یک میلیون و 326 هزار تومان است

سقف قیمت بلیت تهران ـ اهواز یک میلیون و 207 هزار تومان مشخص شده است

صفری بیان نمود: سازمان هواپیمایی چند سال پیش هم چنین تصمیمی گرفته بود، اما وزیر وقت میراث فرهنگی و گردشگری واکنش سریع نشان داد و محکم در برابر اجرای آن ایستاد. اکنون هم انتظار می رود آقای ضرغامی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری واکنش و موضعی نسبت به ممنوعیت چارتر در مسیرهای توریستی و افزایش هزینه سفر هوایی در این مسیرها داشته باشد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران یادآور شد: چارتر در مسیرهای توریستی روال دنیاست و دو مسیر کیش و قشم با دیگر مسیرهای هوایی تفاوت دارد و سیاست ها و تصمیم های یکسان در همه مسیرها جواب نمی دهد، باید تبعات این تصمیم را درنظر می گرفتند و نظر مشورتی متولی گردشگری را جویا می شدند.

صفری اضافه کرد: مسافر تبریز و مشهد می تواند قطار و اتوبوس را جایگزین هواپیما کند، ولی مسافر کیش و قشم چه کار کند؟ طبیعتاً وقتی پرواز کیش و قشم کم و گران گردد مسافران این مسیر به سمت آنتالیا و استانبول می روند. برای ایرلاین هم که مهم نیست کجا پرواز داشته باشد، این آژانس دار، هتل دار و مسافر است که از چنین تصمیم هایی آسیب می بیند.

منبع: گردشبان

به "بخشنامه ای که مسافران را راهی ترکیه می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه ای که مسافران را راهی ترکیه می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید