آشنایی با روستای تفریجان و نگاهی به چشم اندازهای دیدنی آن

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، استان همدان یکی از استان های پر جاذبه در کشور است این استان دارای شهرهای گوناگونی است هر یک از این شهرها دارای چشم اندازهای ویژه خود هستند و از سوی علاقه مندان زیادی مورد توجه قرار می گیرند در این بخش نیز شما می توانید با یکی دیگر از جاذبه های مهم در این استان آشنا شوید و اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب کنید. روستای تفریجان یکی از منطقه ها سرگرمیی پر جاذبه است که دارای زیبایی های ویژه خود می باشد این منطقه ییلاقی و سرگرمیی در 5 کیلومتری از همدان واقع شده است نزدیکی این روستا به همدان موجب شده است تا امروزه به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم شناخته گردد و مورد توجه شما علاقه مندان باشد شما برای رسیدن به این روستا باید از راستا ملایر راهی سفر شوید و جاذبه های زیبایی را در این منطقه مشاهده کنید. تجربه سفر به این روستای پر جاذبه برای خیلی از گردشگران و علاقه مندان دارای جذابیت می باشد سرگرمی کردن در این روستا با تجربیات ویژه ای همراه است مردمان این روستا دارای آداب و رسوم ویژه ای هستند فرهنگ در میان آن ها قدمت زیادی دارد و امروزه هنوز این ارزش های فرهنگی در میان مردمان این روستا حفظ شده است.

آشنایی با روستای تفریجان و نگاهی به چشم اندازهای دیدنی آن

روستای تفریجان همدان را بشناسید:

روستایی با آب و هوای مناسب و پاک که طبیعت زیبا و چشم نواز آن آرامش بیشتری را به شما می رساند این روستا از زیبایی های ویژه ای برخوردار است و می تواند برای شما علاقه مندان جذابیت داشته باشد این روستا دارای جاذبه های دیگری نیز می باشد دو مسجدی که در این روستا واقع شده است از جمله دیگر تماشای های آن به شمار می آید و در ادامه این بخش با آن ها آشنا می شوید. با سفر به ای منطقه می توانید از تفرحیات مختلفی بهره ببرید آشنا شدن با فرهنگ و سنت های مردمان این منطقه نیز از دیگر امتیازاتی است که باید آن ها را تجربه کنید. با توجه به اینکه خاک آب در این منطقه ها مناسب است شغل مردمان این روستا کشاورزی است از این رو است که دارای طبیعتی سرسبز و دوست داشتنی است.

روستای تفریجان دارای بخش های متعددی است و به علت وسعتی که دارای به بخش های مختلف تقسیم می گردد واقع شدن این روستا در رشته کوه های الوند نیز موجب اهمیت بیشتری شده است با توجه به وسعت زیاد این روستا سرشماری های زیادی در این منطقه انجام شده است. قدمت این روستا بسیار زیاد است و در پیشینه تاریخی تفریحان اینگونه ذکر شده است که این روستا در زمان زرتشتیان نیز وجود داشته است و از این رو اهمیت تاریخی زیادی دارد نامگذاری های این روستا به شیوه ای است که نشان دهنده پیشینه تاریخی آن می باشد در حقیقت این روستا متعلق به دوران زرتشتیان است و یکی از منطقه ها باستانی و قدیمی در همدان به شمار می آید که حتما باید از آن تماشا کنید.

این روستا دارای چه جاذبه هایی است؟

تجربه سفر به این روستا می تواند ویژه و منحصر به فرد باشد شما با سفر به این منطقه می توانید از آب و هوای مطبوع و مناسب آن بهره ببرید از سویی با وجود چشم اندازهای طبیعی می توانید طبیعت های ویژه ای را مشاهده کنید بخش هایی از آثار و مجموعه های قبور زرتشتیان که در قبرستان های این منطقه یافت شده اند به خوبی نشان دهنده قدمت اینگونه از منطقه ها می باشند. خانه های سنتی و بسیار قدیمی که در بخش هایی دیگر از این روستا مشاهده می کنید نیز دارای جذابیت های زیادی می باشند و مورد توجه هستند متاسفانه بخش های مهمی از این خانه ها تخریب شده اند از این رو ارزش تاریخی خود را از دست داده ند.

همانطور که اشاره شد این روستا دارای دو مسجد این مساجد نیز از دیگر جاذبه های این روستا هستند که قدمت دارند و ارزش زیادی برای اهالی این روستا دارند بعلاوه طبیق بعضی از کتاب ها این روستا در دوران پیش از اسلام نیز دارای مجموعه های تاریخی بوده است کوه های خورزنه نیز از کوه های زیبا و با قدمت است که در نزدیکی این منطقه واقع شده است و از دیگر تماشای های روستای تفریجان است.

این روستا یکی از مکان های تماشای همدان برای علاقه مندان و گردشگران است جالب است بدانید در بعضی از اسناد تاریخی نیز از این روستا نام برده شده است که در شورای اسلامی نگهداری می شوند یکی از این اسناد متعلق به دوران سلطنت فتحعلی شاه است.

برای آشنایی با جاذبه های بیشتری از این روستا و تماشا طبیعت آن باید سفری به این منطقه داشته باشید و از نزدیک جاذبه های آن را مشاهده کنید بعلاوه برای اقامت خود می توانید از خانه های سنتی روستا بهره ببرید زندگی در این خانه ها نیز بسیار لذت بخش است و تجربیات ویژه و منحصر به فردی دارد.

منبع: دیجیاتور

به "آشنایی با روستای تفریجان و نگاهی به چشم اندازهای دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روستای تفریجان و نگاهی به چشم اندازهای دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید