5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی

به گزارش وبلاگ ایرانزمین، اتحادیه جهانی کشتی اسامی 5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اظهار داشت که نام 4 آزادکار و یک فرنگی کار ایران در این لیست واقع شده است.

5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی

بر این اساس جهان پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به ترتیب در رده های اول تا پنجم برترین کشتی گیران ایران قرار گرفته اند.

در این رده بندی مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و 2 نقره المپیک، 2 طلا و 2 نقره جهان و یک طلای بازی های آسیایی در جایگاه نخست قرار گرفته است و عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را بدست آورده است.

حمید سوریان فرنگی کار سابق ایران با یک طلای المپیک، 6 طلای جهان و 2 طلای آسیا در جایگاه دوم برترین کشتی گیر تاریخ ایران جای گرفته است.

عبدالله موحد آزادکار سال های دور ایران نیز با یک طلای المپیک، 5 طلای جهان و 2 طلای بازی های آسیایی در رده سوم قرار گرفته است.

رسول خادم دارنده یک طلای المپیک، 2 طلا و یک نقره جهان، یک طلا و یک نقره بازی های آسیایی و 5 طلای آسیا نیز در رده چهارم برترین های تاریخ کشتی ایران جای گرفته است.

اما رده پنجم و آخر این رده بندی نیز به حسن یزدانی آزادکار حال حاضر ایران اختصاص دارد. یزدانی با یک طلای المپیک، 2 طلا، یک نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا در رده پنجم برترین کشتی گیران تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است.

منبع: فرارو

به "5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کشتی گیر برتر تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید